Jak vykolejit na dovolené

21.08.2014 13:05

Dvoutýdenní volno je skvělou možností, jak si přerovnat dosavadní zvyky a pročistit si hlavu. Člověk by si představoval i víc času, ale vždycky se musí pracovat s tím, co je.

Zrušil jsem odběry ke službám, které používám jen zřídka. Z mobilu jsem si například vymazal aplikaci Facebook, protože jsem na ní trávil více času zjišťováním nového obsahu, než komunikací s přáteli (tedy když pominu like a nebo občasný komentář) Výsledek je, že mi vůbec nechybí.

Každé pondělí jsem si vždycky po ránu stahoval nové články ke čtení a pak je četl přes aplikaci Pocket. Jenže po čase začne člověk zjišťovat, že i přes ty kvanta informací, je málokterá užitečná a hlavně se spousta myšlenek opakuje v různých formách pořád dokola. Typický příklad článků o produktivitě a sebeřízení. Už druhý týden jsem tedy přestal pravidelně články číst a energii tak dávám do psaní a jiných koníčků, na které jsem neměl čas. A vůbec mi to nechybí.

Zbavil jsem se také dalšího zlozvyku a tím je nadměrné návštěvy jednoho zpravodajského serveru. Chodil jsem na něj spíš z nudy a honbě za novinkami (které nepřicházely) než kvůli užitku. Kromě času jsem i ušetřil objem stažených dat v rámci FUP ☺. Důležité zprávy mě stejně díky masáži médií ze všech stran neminou.

Z telefonu jsem promazal aplikace, které už nepoužívám, které mají ekvivalent na webu, nebo je používám jen velmi zřídka. Jako třeba aplikaci na čtení QR kódů, Linkedin.

Začal jsem si pravidelně psát mobilní deník. Ne že bych si ho nepsal i dříve, ale teď jsem se soustředil na pravidelnost a na formu. Zápisy doplňuji fotkami a štítku.V tomhle jsem na plné čáře propadnul mobilní aplikaci Journey (hledejte na Android marketu). Fyzicky si deník vedu stále, hlavně kvůli svým malůvkám a tím, jak si ho dělám osobnějším.

Pro pročištění hlavy je pak nejlepší fyzická práce a nebo sport. Mě se osvědčilo oboji jízda na kole, sekání trávy, skládání dříví...

Tohle všechno není o tom, se prostě od informací odpojit a stranit se. Je to o tom vyběhnout ze zajetých kolejí a zkusit něco nového. Právě dvoutýdenní volno Vám poskytne potřebný nadhled a možnost přiřadit na nižší rychlost a podívat se na věci z jiného úhlu, který byste při denním rituálu marně hledali.