[Osobní produktivita] Řízení úkolů pomocí Kanban
Po několika popsaných listech formátu A4, které jsem plnil seznamem úkolů, mi začal chybět vizuální přehled ve kterém bych se snadno orientoval. Některé úkoly jsem totiž plánoval i na další týden a špatně se mi v proškrtaném seznamu hledaly a nebo se u některých úkolů měnily priority a několikrát přepisované značky přestaly být přehlednými.
Čisté náhodou jsem se tak vrátil k metodě řízení úkolů Kanban, o které jsem si sice studoval nějaké informace, ale nenašel jsem pro ni tehdy praktické využití. Inspirován článkem na nomad8.com jsem si začátkem týdne připravil jednoduchou tabuli ve formátu A3 a začal na ní pomocí post-it lístečků řídit své úkoly a musím říci, že po týdnu používání s ní mám jen pozitivní zkušenosti, viz mé osobní poznatky níže.
Hledal jsem i elektronickou variantu pro Android (zkuste například Kanban1) , ale chybí mi v tom určitý fyzický pocit práce s těmi lístečky, který tuto metodu, kromě jiných předností charakterizuje.
Osobní poznatky z použití Kanban (1. týden):
- Zjistit nejlepší postup jak používat post it na opakované úkoly (reporting, aktualizace webu, atd), symbol recyklace?
- implementovat kanban také doma, pro osobní použití
- používat menší post it, lépe lepí a vypadá to na tabuli přehledněji
- lepší post it bez motivů nebo loga - rozptyluje to
- úkoly na post it konkretizovat a nenechávat obecná témata, pak je pocit, že jsem úkol nesplnil a vracím ho zpět
- dobrý pocit na konci týdne, kolik lístečků mám ve sloupci hotovo :)
- zatím ještě nevyužitý prostor v kolonce Poznámky - používám pro úkoly v přípavě nebo opakovaní úkolů
- dobrý pocit z toho, že mám úkoly před sebou a můžu s nimi "manipulovat"
- doplnil jsem si max. počet úkolů do kolonek další na řadě a probíhá, lépe to vizuálně limitujue kolik lístečků tam mohu mít
- použití červené barvy u nadpisu oblasti úkolú (jméno projektu) mi hodně pomáhá.
- A3 formát tabule je zatím dostatečný
- hotovo úkoly se hezky kupí a občas celý štos lístečků spadne, ale nechávám si to tam, abych spočítal, kolik jsem toho udělal
- nastavil jsem si zatím týdenní hodnocení
- počet hotových lístečků 28, počet lístečků celkem 32
- drobné úkoly si občas píšu na papír ve formě seznamu (odepsat na email) - na post it nechávám ty důležitější
- zapsal jsem si opakovaný úkol - kontrolovat emaily, ale zatím jsem mu muc na chuť nepřišel :)
- termín u úkolu si píšu na spod lístečku ve formátu T: DD.M