[Projektový management] Networking

09.12.2012 20:43

Donedávna jsem o networkingu jako takovém vůbec nevěděl, možná proto jsem si koupil knížku z nakladatelství Melvil - Nikdy nejez sám od Keitha Ferrazziho. Pokud bych měl definovat tento termín vlastními slovy jde o budování, rozšiřování a udržování Vaší osobní a profesní sítě kontaktů, tak aby jste ji mohli v kterémkoliv okamžiku využít pro pomoc svoji a nebo Vašich známých. Přičemž primárně se všechno točí kolem obchodu a peněz. Ovšem není to podmínkou.

 

Sítě kontaktů, konexe, to všechno u nás existuje delší dobu a je to mnohem lépe ukryté před našima očima a přeci to existuje. Mít kvalitní základnu kontaktů a známých ne dnes klíčem k úspěchu a nehledal bych za tím žádné nepravosti i když člověk nikdy neví :-)

 

To, že mi networking jako takový unikal nebo přinejmenším jsem se s ním nesetkával znatelně při své práci mají na svědomí dvě věci. První, že networking není stejný na všech pracovních pozicích a oblastech. Ve vyšších třídách managementu a politiky, jde vysloveně o povinnou záležitost, kde se nic neponechává náhodě a veškerá účelová setkání osob, které si mají co nabídnout jsou pečlivě plánovaná a organizována - o tom samém se můžete přesvědčit v některém vydání Leaders magazínu - www.leadersmagazine.com.

 

Druhá věc je ta, že se člověk musí opravdu aktivně snažit, aby svoji síť kontaktů vytvořil a udržoval aktivni, meze se nekladou. Začít můžete hned u své rodiny a kamarádů. Když s tím nikdy nezačnete, kolo se za Vás nepohne.

 

Jediné, co mě ještě při uvažování nad tímto tématem napadlo je myšlenka o tom, jestli může nastat situace, kdy je zaměstnanec nebo pracovník znevýhodněn tím, že se nemá dostatečné kontakty a dodává dobré výsledky a naopak zaměstnanec, který má dobré vztahy s vedením a pracovními výsledky nevyniká. Kdo má pak snadnější cestu na vrchol? Všechno je pouhá spekulace a že své pozice nedokážu říct, jak se vše ve skutečnosti děje.

Networking má určitě nezastupitelné místo v oblastech jako je řízení projektu, finanční poradenství, politika nebo marketing. Jeho benefity však můžet využívat (využívá) bezpochyby i každý z nás.