[Osobní produktivita] Nejen o prokrastinaci

25.08.2013 16:21

Po delší době se tu opět objevuje nový článek a byl bych k sobě neupřímný, pokud bych ho pojal nějak jinak než malé zamyšlení o prakrastinaci, tedy chorobném odkládání úkolů. V mém případě konkrétně o tom, že jsem odkládal práci na nových textech PMC. Vím, že to můžu dávat za vinu změně práce, domácímu počítači, který byl v opravě a který byl mým "pohodlím" a špatným návykem při psaní článků. Tak či tak od poslední aktualizace uběhl minimálně měsíc a to je dost času na to, postavit se k tomu čelem.


Na jednu stranu jsem si říkal, že se ta odmlka může zdát, jako narušení osobní disciplíny, ale pokud se na t podívám z té pozitivní stránky, poskytlo mi to dobu na to, abych načerpal novou inspiraci a náměty na články.


Pochopil jsem taky, že práci na PMC, navzdory stoupajícímu počtu čtenářů chci brát jako svoji "zábavu" - něco v čem se realizuji a nechci to mít jako povinnost. Ryze prakticky jsem pak přešel k přípravě textů před vložením na web, na papír - ručně psané. Zdá se to jako přirozená věc a také je. Před tím jsem měl, ale návyk všechno psát hned elektronicky a to mělo, kromě spousty vyrušování i svoje omezení - mohl jsem psát pouze tehdy, pokud jsem měl po ruce počítač.


Když to sečtu, čas, po který mělo PMC pauzu, beru jako užitečně stráveny. Nová práce mi dává spoustu příležitostí naučit se něčemu novému a realizovat a pracovat na svých nápadech. Stihl jsem si přečíst a nastudovat tři knížky:

  • Konec prokrastinace (P. Ludwig); zvlášť mě inspirovala část o osobní vizi)
  • FLIP IT (Michael Heppel); se spoustou užitečných nápadů, jak brát život pozitivně
  • Sedmidenní víkend (Ricardo Semler); inspirativní knížka o jednom sociologicky-pracovním experimentu ve firmě SEMCO

         https://www.peoplecomm.cz/kniha-sedmidenni-vikend

A v neposlední řadě jsem mohl sepisovat své myšlenky a nápady, na které ještě neuzrál čas (OK, je pravda, že tohle dělám poslední roky pravidelně.)
Nechci se tu zavazovat k pravidelné aktualizaci, protože to potom hodně svádí k rutině. Ale budu sem psát, tak často, aby to pro mě bylo užitečné a Vám se to dobře četlo. A to je myslím, posláním na kterém stojí za to pracovat!

 

TL