[Osobní produktivita] Proč mám rád svoji práci?

07.02.2013 09:48

Jednoduše proto, že spojuje oblasti a zájmy, které sdílím v osobním životě. Projektový management, tak jak je popisuje G. Heerkens (viz citát níže)  v sobě spojuje Umění a Vědu a jako takový je něčím víc, než jen profesí. Troufám, si říci, že je životním styl. Neříkám, že pro každého, ale ten, kdo se mu věnuje pečlivě, nemůže jen tak přestat. Spoustu zkušeností, které získáte v práci lze uplatnit i doma. Já si například nedokážu představit, že bych doma zanedbával plánování a organizaci času a v práci se choval naopak.

"Project management is actually a curious combination of art and science. The artistry refers to the leadership part of the role, or the people component. The science consists of the tools and techniques that form the underpinnings of the entire project management process."

Project Management; Gary R. Heerkens, PMP

Myslím, že je to profese, která se časem neustále vyvíjí a, která jinými slovy "žije" už jen proto, že jsou k dispozici nové nástroje a techniky, ale především proto, že jde o práci s lidmi a to je téma, které nebude nikdy vyčerpáno.

Mimo jiné, projekt management je oblastí, kde se musíte neustále vyrovnávat se změnou a tohle Vám dá mnoho i do soukromého života, jen tak Vás něco nepřekvapí a těžší situace budete řešit s klidnou hlavou, samozřejmě chce to trénink ve formě praxe. A v neposlední řadě mě baví, že má člověk na sobě možnost stále pracovat a zdokonalovat se a výsledky a zlepšení si pak ověřit na své práci.

Přiznávám, že jsou chvíle, kdy toho má člověk plnou hlavu, asi jako v každé profesi. Všiml jsem si, že si kvůli tomu uzpůsobuji i své koníčky. O co více mám schůzek, telefonátů  - o to méně vyhledávám to samé v soukromý. V praxi to znamená, že si jdu spíše zaběhat než se účastnit týmového sportu, poslouchám muziku než bych šel na koncert. Není to proto, že bych se stranil lidí, ale občas potřebuje člověk prostě vypnout. Uznávám, ale že je to hodně individuální, ale nedivil bych se pokud by to tak měli i ostatní projektový manažeři.

Moje práce mě naučila diplomacii a zdrženlivosti, prostě bez ní to prostě nejde. Člověk by se mohl nechat unášet drobnými roztržkami a ohnivými debatami, ale k žádnému výsledku by to nevedlo. Projektový manager by měl být nad věcí a řešit věci s odstupem. Při velkých projektech a množství aktivit, to ani jinak nejde.

Proč mám rád svou práci, je otázka, kterou by si měl zodpovědět každý a pokud možno s co nejvíce důvody. Minimálně pro to, že si utvrdíte, že to co děláte dává smysl a že Vám to něco dává.