[Osobní produktivita] Řízení úkolů pomocí Kanban

23.03.2014 18:17

Po několika popsaných listech formátu A4, které jsem plnil seznamem úkolů, mi začal chybět vizuální přehled ve kterém bych se snadno orientoval. Některé úkoly jsem totiž plánoval i na další týden a špatně se mi v proškrtaném seznamu hledaly a nebo se u některých úkolů měnily priority a několikrát přepisované značky přestaly být přehlednými.

Čisté náhodou jsem se tak vrátil k metodě řízení úkolů Kanban, o které jsem si sice studoval nějaké informace, ale nenašel jsem pro ni tehdy praktické využití. Inspirován článkem na nomad8.com jsem si začátkem týdne připravil jednoduchou tabuli ve formátu A3 a začal na ní pomocí post-it lístečků řídit své úkoly a musím říci, že po týdnu používání s ní mám jen pozitivní zkušenosti, viz mé osobní poznatky níže.



Hledal jsem i elektronickou variantu pro Android (zkuste například Kanban1) , ale chybí mi v tom určitý fyzický pocit práce s těmi lístečky, který tuto metodu, kromě jiných předností charakterizuje.

Osobní poznatky z použití Kanban (1. týden):

  • Zjistit nejlepší postup jak používat post it na opakované úkoly (reporting, aktualizace webu, atd), symbol recyklace?
  • implementovat kanban také doma, pro osobní použití
  • používat menší post it, lépe lepí a vypadá to na tabuli přehledněji
  • lepší post it bez motivů nebo loga - rozptyluje to
  • úkoly na post it konkretizovat a nenechávat obecná témata, pak je pocit, že jsem úkol nesplnil a vracím ho zpět
  • dobrý pocit na konci týdne, kolik lístečků mám ve sloupci hotovo :)
  • zatím ještě nevyužitý prostor v kolonce Poznámky - používám pro úkoly v přípavě nebo opakovaní úkolů
  • dobrý pocit z toho, že mám úkoly před sebou a můžu s nimi "manipulovat"
  • doplnil jsem si max. počet úkolů do kolonek další na řadě a probíhá, lépe to vizuálně limitujue kolik lístečků tam mohu mít
  • použití červené barvy u nadpisu oblasti úkolú (jméno projektu) mi hodně pomáhá.
  • A3 formát tabule je zatím dostatečný
  • hotovo úkoly se hezky kupí a občas celý štos lístečků spadne, ale nechávám si to tam, abych spočítal, kolik jsem toho udělal
  • nastavil jsem si zatím týdenní hodnocení
  • počet hotových lístečků 28, počet lístečků celkem 32
  • drobné úkoly si občas píšu na papír ve formě seznamu (odepsat na email) - na post it nechávám ty důležitější
  • zapsal jsem si opakovaný úkol - kontrolovat emaily, ale zatím jsem mu muc na chuť nepřišel :)
  • termín u úkolu si píšu na spod lístečku ve formátu T: DD.M