[Osobní produktivita] Pozitivní inteligence

22.02.2014 13:57

Nedávno jsem zabrouzdal do knihkupectví s cílem si najít zajímavou knížku, která by mi zkrátila čas cestování ve vlaku. Poprvé mi do ruky padl titul s názvem Kaizen, ale nevím proč, dal jsem si ještě práci hledat a našel jsem knížku na téma Pozitivní inteligence. Osobně jsem už trochu alergický na marketingové taháky typu "tahle knížka Vám změní život", ale dal jsem tomu šanci už jen proto, že na svém seznamu četby mám v hledáčku oblast emoční inteligence, tak proč se nepřiučit u podobného tématu.

 

Samotnou knížku jsem nečetl popořadě, ale vybíral jsem si namátkou kapitoly a zajímavé pasáže (poslední dobou jsem zjistil, že je to nejlepší způsob čtení odborné literatury). Na můj vkus by tam mohlo být více obrázků, ale i tak jsem si zapsal pár inspirativních výroků.

"Na úspěchu nezávisí naše štěstí"

Kvocient pozitivní inteligence (PQ) označuje poměr času, po který mysl jedná v náš prospěch a nechová se jako náš nepřítel. Já jsem celou knížku osobně pojal jako autorovu snahu žít víc přítomností, naučit se naslouchat negativním hlasům uvnitř naší mysly (sabotérům) a umět se s nimi vypořádat. V knížce najdete pár rad a cviků jak posilovat svou pozitivní mysl a jak identifikovat svoje sabotéry a utlumit jejich vliv na Vaše myšlení.  Autorův výklad je doplněn o spoustu informací z případových studií a toho, jak aplikovat pozitivní inteligenci v praxy.

 

Pokud si chcete změřit hodnotu Vaší pozitivní inteligence, doporučuji navštívit stránky: https://positiveintelligence.com/assessments/