[Projektový management] Projektový blog

28.04.2014 09:12

V práci jsem začal kombinovat psaní a řízení projektů. Jestli se ptáte, jak to jde skloubit, odpověď je projektový blog. Píšu ho už dva měsíce a postupně objevuji jeho kouzlo, ale i nástrahy. Můžu říci, že od klasického blogování v soukromém životě se tam pracovní liší hlavně v tom, že více méně znáte své cílové publikum – projektový tým a stakeholdery a jako projektový manažer máte větší povědomí o tom, o čem píšete.

 

Témata pro své články volím podle toho, na čem aktuálně pracujeme anebo, co mi přijde jako zajímavá oblast nebo oblast k vysvětlení. Jednou měsíčně také sepisuji status projektu, ve kterém píšu o tom, co jsme za celý měsíc zvládli, jak to vypadá s čerpáním zdrojů a stručně popíšu i výhled do budoucna. Výhodou takových statusů v projektovém blogu je to, že Vám zjednoduší přípravu pro reporting nebo prezentace managementu.

 

Výhody projektového blogu:

  • psaní pomáhá organizovat myšlenky a umožňuje o práci více přemýšlet;
  • příprava na projektový status nebo pro reporting je „jednodušší“;
  • motivuje tým;
  • pomáhá polidštit, co na projektu děláme, pro širší publikum;
  • je to marketingový nástroj projektu, pomáhá projekt „prodávat“.

 

Počet publikovaných článků není nijak omezen, mě se osvědčilo připravit za měsíc maximálně 4 příspěvky, už jen z důvodu toho, že nějakou dobu trvá, než si Váš předchozí článek najde cestu ke čtenáři.

 

Co se týká místa, kde by se Váš blog měl objevovat, mohu doporučit projektový Dashboard. Bude tak na společném místě s ostatními užitečnými informacemi. Na zvolené technologii pak také závisí další funkčnosti, které můžete s blogem provádět. Například odběry přes RSS, emailové notifikace o tom, že je nový příspěvek atd.

 

Určitě si nemyslím, že psaní do projektového blogu je záležitostí jenom projektového manažera. Tak, aby se vytvářela kultura sdílení a vzdělávání, má každý člen týmu možnost do blogu také přispět a podělit se o své zkušenosti nebo názor. Pokud však v týmu nemáte vysloveně kreativce a nadšence pro psaní, je nutné kulturu psaní postupně budovat.

 

Pravidla psaní pracovního blogu jsou shodná s tím, co se dočtete o psaní blogu obecně. Psát výstižně, moc se nezaplétat do složitých slovních spojení. Doplňovat svůj text obrázky, kategorizovat obsah pomocí štítků a hlavně nezapomínat na pravidelnou aktualizaci.